Як депутати Херсонщини гальмують “Нову українську школу”

Освіта – один з головних напрямків, якому приділяють найбільше уваги, адже саме у школі дитина формується та вивчає навколишнє середовище. Два роки тому на Херсонщині впровадили пілотну програму Нової української школи, на яку погодилося чотири навчальні заклади: Херсона, Чорнобаївка, Каховка та Скадовський район.

Під час впровадження програми на 2018-2019 навчальний рік усі школи області зіштовхувалися з рядом питань, які згодом переростали у проблему та своєрідно гальмували якісний освітній процес. За словами директора Департаменту освіти, науки та молоді Євгена Криницького, їх було не багато, проте потрібно обговорити, знайти шляхи вирішення, аби більше не повертатися до них.

  • друком підручників;
  • придбанням дидактичного матеріалу;
  • нових меблів;
  • мультимедійного забезпечення.

Якщо за підручники відповідає держава, то за все інше місцеві управління освіти. Завчасно, у квітні, була розподілена субвенція, аби тендери були проведені у строки, а класи облаштовані. На жаль, більшість депутатів не змогли з першого разу зібратися на сесії, заслухати потреби, обговорити їх та розумно розподілити субвенцію. Через це заплановані торги були проведені пізніше, а отже першокласники декілька місяців навчалися без потрібного обладнання.

«Річ у тому, що з міського бюджету повинні дофінансовувати НУШ. Тобто до субвенції, виділеною державою додаються місцеві кошти. Це відбувається у тому разі, якщо розмір витрат перевищує розмір наданих коштів»,- прокоментувала заступник начальника Департаменту Ніна Левенець.

З даною проблемою – несвоєчасного розподілення субвенції зіштовхнулися навчальні заклади, які знаходяться на території Олешківського та Високопільського районів. Та, варто зазначити, якщо в Олешках розподілили хоча б запізненням, то Високопільський повністю проігнорував надані кошти.

У Департаменті розуміють невдоволення батьків та працівників навчальних закладів, але запевняють, що усі скарги та обговорення повинні висловлювати на базах місцевих органів.

Перед тим, як надати перелік потрібного обладнання та забезпечення до міського управління освіти, директор повинен порадитися з вчителем. Чому?

Вчитель – ключовий елемент, основа Нової української школи. Він проходить перекваліфікацію, детально ознайомлюється з модернізованою програмою, а згодом навчає дітей. Саме вчитель найкраще знає, що необхідно йому для проведення того чи іншого уроку, аби школярі найкраще засвоїли інформацію та вміло використовували її у подальшому житті.

«Якщо усі дирекції навчальних закладів будуть радитися з вчителями, спільно обговорювати потреби та надавати списки, тоді проблеми на цьому рівні будуть ліквідовані. І справа залишиться тільки за міськими органами влади»,- додали працівники Департаменту.

Відомо, що наприкінці навчального року співробітники Департаменту освіти, науки та молоді провели опитування серед батьків, вчителів, дітей та дізналися їх думку щодо нової програми.

Як зазначив Криницький: «Опитуючи батьків, вчителів, дітей, які навчалися за НУШ, ми почули позитивні відгуки. Діти Херсонщини хочуть ходити до навчальних закладів, відвідувати уроки та розвиватися. А це один з критеріїв та завдань нової програми, яка згодом стане державним стандартом».

Джерело

Share Button